Hvordan kan vi hjælpe?

Hjælp Biludlejning Hjælp til biludlejere Sådan rapporterer du ekstraomkostninger

Sådan rapporterer du ekstraomkostninger

Når du som ejer udlejer din bil på GoMore, kan lejeren nogle gange pådrage sig ekstra omkostninger som parkeringsbøder eller vejafgifter. I sådanne tilfælde har du mulighed for at kræve refusion fra lejeren.

Hvis din bil er beskadiget, skal du i stedet indsende en skadesanmeldelse.

Udgifter, du kan få dækket

Du kan søge om refusion for følgende udgifter ved hjælp af funktionen:

Hvis du skal gøre krav på flere bøder eller udgifter, skal du indsende dem hver for sig. Det gør det muligt at vurdere hver udgift for sig for lejere og for vores supportteam, hvis de skal se på sagen.

Undtagelser

Følgende kan ikke indsendes ved hjælp af funktionen - i stedet skal de indsendes ved at kontakte GoMore Support direkte.

  • Fartbøder, der indeholder klip i kørekortet.
  • Krav, der indeholder strafferetlige sanktioner.
  • Krav udstedt i en fremmed valuta.
  • Anmodninger om at overføre ejerskab af en bøde.

Sådan indsender du en anmodning om refusion af en ekstraomkostning:

  1. Find den relevante booking
    Gå til Lejeaftaler, så Afsluttede lejeaftaler og vælg herefter den relevante booking. Se da efter knappen Ekstraomkostning øverst på siden. Du kan også finde den relevante booking ved hjælp af din bils Kalender under siden Din(e) bil(er).
  2. Indsend en ekstraomkosting
    Du vil derefter blive guidet gennem processen med at indsende en anmodning om refusion af ekstraomkostninger.

Hvornår kan en anmodning indsendes?

Indsend et krav så hurtigt som muligt for at få den bedste chance for at få det betalt. Krav kan indsendes op til 60 dage efter, at en booking er afsluttet.

Hvis du har brug for at indsende et krav efter de 60 dage er gået, kan du gøre det ved at kontakte GoMore Support direkte.

Hvad sker der med et indsendt krav?

Nogle krav bliver sendt direkte til lejeren, og andre bliver sendt til GoMore Support. Når du indsender et krav, vil det være tydeligt, hvem kravet sendes til.

I alle tilfælde får du besked via e-mail, uanset hvad resultatet bliver.

Krav sendt direkte til lejeren

Lejeren får besked om, at du har anmodet om betaling af ekstraomkostninger. De har derefter 72 timer til at svare. Lejeren kan vælge at betale eller bestride kravet.

  • Hvis lejeren betaler, overføres det skyldige beløb til din GoMore-konto med det samme. Du kan herefter udbetale det til din bankkonto.
  • Hvis lejeren bestrider, videresendes kravet til GoMore Support, som derefter gennemgår det og vender tilbage til dig. Hvis det konkluderes, at dit krav er gyldigt, vil det skyldige beløb blive overført til din GoMore-konto. Du kan derefter udbetale det til din bankkonto.

Krav sendt til GoMore Support

GoMore Support vil gennemgå dit krav og kontakte dig, hvis de har spørgsmål, eller når der er truffet en beslutning.

  • Hvis GoMore Support godkender kravet, vil det skyldige beløb blive overført til din GoMore-konto. Du kan derefter udbetale det til din bankkonto.
  • Hvis GoMore Support afviser kravet, vil du blive kontaktet med en forklaring, og du vil ikke modtage refusion.

Fandt du, hvad du skulle bruge?

Relaterede artikler

Hjælp til biludlejere

Parkeringsafgifter

Hjælp til biludlejere

Fartbøder

Hjælp til biludlejere

Justering af brændstof- eller batterimåling

Hjælp til biludlejere

Rengøring af bil efter en udlejning

Har du stadig spørgsmål?

Kontakt os