Det kan hænde, at en lejer tilbageleverer lejebilen for sent. Her kan du se, hvordan du håndterer situationen på GoMore, hvis din bil afleveres for sent, herunder også dine rettigheder som udlejer samt lejerens ansvar.
Rettidig tilbagelevering: Lejeren er ansvarlig for at tilbagelevere lejebilen til tiden og skal give dig besked, hvis der forventes forsinkelser.
Forlængelse af lejeperioden: Hvis lejeren har brug for bilen i en længere periode, end oprindeligt planlagt, kan der anmodes om en forlængelse via GoMore-appen. Dette kan gøres via funktionen "Forlæng leje", som findes under lejeaftalen i appen eller på vores hjemmeside. Bemærk, at der kun kan anmodes om forlængelser, når lejeperioden er startet, og ikke på forhånd.
Modtag forlængelsesanmodninger: Hvis en lejer anmoder om at forlænge lejeperioden, modtager du en forlængelsesanmodning, som du enten kan acceptere eller afvise.
Godkendelse påkrævet: En forlængelse er kun gyldig, hvis du som udlejer accepterer den. Hvis du ikke accepterer forlængelsen, er lejeren forpligtet til at aflevere bilen på det oprindeligt planlagte sluttidspunkt.
Bufferperiode: Der er en buffer på 0 til 15 minutter efter det planlagte tilbageleveringstidspunkt, hvor der ikke opkræves gebyr for sen tilbagelevering.
Gebyrer:
15 minutter til 24 timer for sent: Et gebyr på 0,7 % af bilens dagspris (justeret for dynamisk prissætning) pr. minut, inklusive de første 15 minutter.
Mere end 24 timer for sent: Forsinkelsesgebyr for de første 24 timer plus en hel dagspris pr. påbegyndt dag samt et administrationsgebyr i overensstemmelse med vores udlejningsbetingelser.
Den ekstra lejeindtægt fra en forsinkelse overføres til dig, når GoMore har modtaget pengene fra lejeren.